بلاگ
بلاگ

بلاگ

((جایزه ادبی فانوس)) ((مصاحبه))//نفر اول//فرزانه امیرخانی//

بنام خداوند بخشنده و مهربان

((جایزه ادبی فانوس))

((مصاحبه))

 

1-لطفا خودتان را معرفی کنید و بفرمایید از کی شروع به داستانویسی کردید.

فرزانه امیرخانی متولد 1350متاهل وکارشناس ارشد آموزش بهداشت هستم من اولین بار کلاس دوم راهنمایی بودم که یک داستان نوشتم با نام دختری به نام هایکوکه البته جایی ارائه ندادم اما سال دوم دبیرستان داستان کوتاهی به نام سربازی که به جبهه برگشت را نوشتم که مقام سوم استانی را آورد وبعد هم کما کان ادامه دادم وآبان سال 90در جشنواره ملی  هنررسانه و سلامت مقام دوم کشوری داستان کوتاه را به دست آوردم.

 

2-بیشتر داستانک مینویسید یا داستان کوتاه

داستان کوتاه. اما داستانک راهم خیلی دوست دارم

 

3-نظرتان را درباره داستانک بیان نمایید.

گویا ،پرمحتوا ،خلاصه ومفید وگاهی هم تکان دهنده

 

4-جایزه های ادبی و رقابت های سالم اینگونه را در تشویق نویسندگان چگونه می بینید

بسیار عالی، بدون هیچ ادعا ، تکلف  وصادقانه

 

5-تاثیر کار کارگاهی و انجمن های ادبی را در پرورش و رشد استعدادهای نویسندگان چگونه ارزیابی می کنید.

می تواند بسیار تاثیر گذار باشد وموجب تحریک ذوق واستعداد وهم اندیشی افراد شود البته در صورتی که بتوانند درکارگاه شرکت کنند ومثل من معذوریت نداشته باشند چو ن اینجانب علیرغم میل بسیار زیاد برای شرکت در این گونه کارگاهها که یقینا موجب رشد وتعالی ذوق واستعداد نویسندگان می شود  به دلیل تراکم کاری ودوری راه کمتر می توانم در این جلسات شرکت کنم اما بسیار خوشحال خواهم شد که بتوانم از تجارب دیگران استفاده کنم .

 

6-نظرتان را درباره کلمات زیر بصورت کوتاه بیان نمایید

امام رضا (ع)= امام رئوف

فانوس= روشنایی راه

جایزه ادبی فانوس= یک ابتکار جدید ومتفاوت از فراخوان های دیگر

زائران امام رضا (ع)= دلسوخته وعاشق - هدیه جایزه ادبی فانوس

داستانک= کوچک ،زیبا  و رسا

 

9-نظر خود را درباره داستانک-داستان کوتاه و رمان بفرمایید اینکه فکر میکنید کدام پر مخاطب ترست.

داستانک مفید وقابل استفاده برای افرادی که تمایل دارند عمیق فکر کنند، زود خسته می شوند و وقت ندارند

سلیقه افراد متفاوت است من فکر می کنم داستان کوتاه مخاطبین خاص خودش را دارد رمان ها جایگاه خود را بین مخاطبین دارند وداستانک خیلی زود جای خودش را بین همه باز کرده مخصوصا نسل جوان  که با احساس وپرشور وپراز تخیل وکنجکاوی هستند.

 

11-شما به عنوان یک نویسنده  داستان  وقتی قلم بر کاغذ میگذارید شروع میکنید به داستان نوشتن یا قبل از نوشتن تصمیم به پرداخت سوژه و طرح و آستانه و پایانه و... داستانتان می کنید.

من از قبل چند کلید واژه را درنظر می گیریم بعد پیکره اصلی داستان را می نویسم ویکی دوبار از روی آن می خوانم ببینم آیا منظور من از داستان همان چیزی بوده که انتظار داشتم وباز هنگام تایپ ویرایش می کنم اما بیش از دوبار داستان هایم را نمی خوانم .  با سپاس

 

 

 

با تشکر جایزه ادبی فانوس((داستانک))

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد